Przejdź do głównej zawartości

Dziecko!

mama angielska

Dzieci są ze mną od kiedy pamiętam. Jedno jest natomiast w moim życiu od niedawna i będzie w nim już zawsze.

Nazywam się Natalia Poremska. Mieszkam w Poznaniu, w Gnieźnie, w Grudziądzu, głównie jednak w świecie. Jestem pedagogiem i filologiem. Uczę języka angielskiego małych przedszkolaków, pracowników największych polskich firm i ich prezesów oraz studentów jednej z poznańskich uczelni. Moi uczniowie odnoszą sukcesy, a ja się nimi zachwycam. Z taką samą pasją oddaję się byciu mamą. Choć Marysia lub Rysio urodzi się pod koniec roku, to ten mały człowiek już tak wiele wywrócił do góry nogami.

Postanowiłam połączyć swoje umiejętności i plany zawodowe z potrzebami malucha. Będę pracować głównie w domu, łącząc to z opieką i wychowaniem dziecka. Nigdy nie przestanę uczyć, jednak więcej czasu przeznaczę na tłumaczenie stron internetowych. Tak wiele z nich potrzebuje wersji anglojęzycznej. Będziemy mieli również okazję spotkać się na warsztatach "Jak rozmawiać z dziećmi po angielsku". Chodzą one na dodatkowe lekcje, ale wynoszą z nich mało lub w niewielkim stopniu wykorzystują zdobytą widzę. Najwyższy czas to zmienić. Z myślą o nauce języka będę również polecać Wam wartościowe materiały i książki w języku angielskim. Do zobaczenia już wkrótce!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nauka przez zabawę, czyli poszukiwanie ukrytych obrazków.

Dzieci uwielbiają kredki i kolorowanki, a w połączeniu z zadaniem, jakim jest odnalezienie ukrytych, małych elementów na dużym obrazku, jest to dla nich prawdziwa frajda! Co więcej, gdy to wszystko obejmuje jeszcze angielskie słówka, a zakończone jest dodatkową grą, wszyscy są zadowoleni: nauczyciele, bo uczniowie są zaangażowani na 200%, rodzice, gdyż ich pociechy znają coraz więcej zwrotów i dzieci, bo jest to dla nich zawsze nowe, wciągające wyzwanie.

Książki Hidden Pictures to seria, na którą składają się 60-stronnicowe karty pracy. Każda strona zawiera jeden, duży obrazek otoczony mniejszymi, które należy odnaleźć na tym dużym i pokolorować. Na kolejnych kartkach słownictwo powtarza się, aby można je było utrwalić, ale rysunek jest zawsze inny. Wyrazy są na wszystkich poziomach, począwszy od cat i apple aż do mallet czy wishbone.

Gdy mali detektywi odnajdą już wszystkie elementy, liczą je, określają ich położenie i kolor, zapamiętują je i wymieniają po chwili wszystkie. Baw…

Jak mówić...?

Czytacie po angielsku, rozumiecie teksty, znacie zasady gramatyczne i słownictwo, ale nie umiecie mówić? Co zrobić, aby pokonać trudności i nabyć tę najpraktyczniejszą umiejętność?

Trzeba po prostu rozmawiać...  Ale przecież nie potraficie, robicie to źle. To jest błędne koło. Jeśli jesteście na początku swojej komunikacyjnej drogi, to nie możecie od siebie za dużo wymagać.
Tak samo jest z nauką chodzenia - aby nauczyć się chodzić, trzeba chodzić, a nie uczyć się o chodzeniu. Nie obędzie się bez upadków i siniaków, ale ciągła praktyka pozwala nam w końcu szybko biegać.

Aby mówić po angielsku, trzeba mówić! W przyswajaniu języka ważne jest więc nie nauczanie, a wsparcie i wzmocnienie dobrego, mądrego rozmówcy. Skoro już jesteśmy przy mówieniu, to warto poczytać o nauce słówek.

Pierwsza lekcja słówek.

Zapomnij o wkuwaniu słówek, bo to strata czasu. Uczenie się ich z przygotowanej listy nie daje efektów, bo nie aktywuje głębokich warstw mózgu i nie przenosi się do pamięci długotrwałej. Sposoby na utrwalanie słówek.Aby móc wykorzystywać słownictwo w codziennych sytuacjach komunikacyjnych, trzeba je dobrze zapamiętać, czyli powtarzać i utrwalać. A jak? Jak dzieci... a najlepiej z nimi! Nie na siedząco i nie w myślach po cichu... Dlatego warto: słuchać nagrań,mówić,rozmawiać,uczyć dzieci przez opowiadanie historyjek,pokazując przedmioty i obrazki,wplatać słowa w trakcie zabawy, naśladując dźwięki,czytając bajki. Mózg będzie miał sporo pracy, a więc zbuduje więcej połączeń nerwowych. Ten większy wysiłek to lepsze efekty! Pójście na skróty sprzyja lenistwu. Brak czasu i słaba pamięć to tylko wymówki. Zabawa z ulubionym pluszakiem.Weźmy na przykład ulubionego pluszaka. Na początku razem z dzieckiem nadajmy mu imię, witajmy się z nim codziennie, pytajmy jak się czuje, śpiewajmy mu znane, ulubio…